Kaj pomeni pisanje besedil za zaslužek?

Kazalo

Sanjate o karieri tekstopisca, vendar se sprašujete, kako je pisanje besedil za preživetje videti v praksi? Poglejmo naš mini vodič, ki smo ga pripravili posebej za vas!

Kaj morate vedeti, preden se začnete ukvarjati s pisanjem besedil?

Za delo tekstopisca sta potrebna znanje in izkušnje.

Čeprav je prvo mogoče pridobiti skupaj z univerzitetnimi diplomami, pa je za drugo treba vedeti:

  • jezikovna pravila – ne le slovnica, temveč tudi ločila in slog pisanja;
  • SEO – sestavljajo ga dejavnosti, kot so dodajanje naslovov, ustvarjanje metaopisov, zagotavljanje notranjih povezav itd;
  • tehnike trženja – to je jezik koristi;
  • pravna vprašanja – glede dogovorov, prenosa avtorskih pravic, davčnih poravnav in številnih drugih.

Brez takšnih priprav je postati pisec besedil zelo težko. Po drugi strani pa, če ste že pridobili spretnosti in potrebno znanje, je skrajni čas, da preidete v prakso.

Kako je videti pisanje besedil za plačilo?

Predstavili bomo celoten postopek pisanja za delo. Oglejte si preproste korake, ki jih predstavljamo v nadaljevanju. Ne pozabite – to niso pravila! Vsak pisec besedil mora ustvariti individualen model sodelovanja z naročnikom.

Kljub temu so ti nasveti lahko izhodišče za vas. Ne pozabite jih prilagoditi svojim potrebam.

Prvi korak – oddaja naročila

Na začetku morate imeti stranke, da bi pridobili njihova naročila. V ta namen obiščite skupine na Facebooku, znane portale ali vzpostavite svojo spletno stran, na kateri boste predstavili svojo ponudbo.

Drugi korak – dogovori

Ste že našli osebo, ki jo zanimajo vaše storitve? Dogovorite se o podrobnostih projekta. Da bi se izognili konfliktom, se dogovorite o:

  • obseg besedila
  • rok
  • plačilo za 1000 znakov s presledki
  • dogovor o obračunu
  • prenos besedil

Obvezno se dogovorite, kdaj boste prenesli premoženjske avtorske pravice na besedilo (tj. ali se to zgodi na dan plačila ali takoj, ko pošljete naročeno vsebino) in kakšno je v tem primeru uveljavljanje osebnih avtorskih pravic (ali obstaja možnost, da besedilo dodate v svoj portfelj). Želite prihraniti nekaj časa? Poskrbite za predlogo pogodbe, ki vključuje vse zgoraj navedene informacije.

Ne pozabite, da razjasnitev teh vprašanj ni nepotrebna formalnost, temveč znak strokovnosti. Pregledni pogoji so osnova za sodelovanje brez konfliktov.

Tretji korak – izvedba naročila

Ste do zdaj dobili usmeritve? Nič vas ne bo ustavilo, zato začnite delati! Kot lahko vidite, začnejo copywriterji tukaj opravljati svoje prave naloge, to je ustvarjati vsebino, da bi dobili plačilo.

Četrti korak – “pošiljanje”

Ko končate izvajanje naročila, rezultate svojega dela delite s stranko. Besedilo pošljite po e-pošti ali vsebino objavite neposredno na spletnem mestu – to je odvisno od zgoraj navedenih dogovorov.

Peti korak – sprejem

Obstajata dve možnosti: ali je stranka zadovoljna in se veseli učinkov vašega dela, ali pa vam besedila vrne, da jih popravite. Prva možnost je zelo preprosta. Kadar pa stranka besedil ne odobri, jih morate spremeniti na mestih, ki jih je navedla, in jih poslati nazaj. Če je stranka zadovoljna, lahko nadaljujete s končno fazo.

Šesti korak – obračun

Ste končali? Poravnajte račune s stranko v skladu z obliko obračuna, ki sta jo izbrali obe stranki. To je lahko račun (na primer, če je poslovanje zastavljeno in uporabljeni portali ponujajo takšne rešitve), pogodba o naročilu ali pogodba o delu.

Optimalna izbira je odvisna od posamezne davčne razlage, urejenih besedil in njihove specifikacije.

Povzetek

  • Pisanje besedil za zaslužek je sestavljeno iz več dejavnosti. Ustvarjanje vsebine ni edino! Sodelovanje med strankami vključuje zagotavljanje smernic, dogovarjanje o pravnih vprašanjih in poravnavanje računov.
  • Dejansko je faz več, vendar ne skrbite – v praksi so te logične, saj vsako dejanje določa naslednje, zato so zgoraj opisana vprašanja vsem povsem jasna.
  • Kljub temu upamo, da je naš zgornji članek osvetlil, kako se preživljati s pisanjem besedil. Skrajni čas je, da to začnete!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Novo na blogu

05.10.2024 Marketing
03.10.2024 Vsebinski marketing
01.10.2024 Vsebinski marketing
30.09.2024 Vsebinski marketing
29.09.2024 Vsebinski marketing
28.09.2024 Vsebinski marketing
27.09.2024 Vsebinski marketing
26.09.2024 Vsebinski marketing
25.09.2024 Vsebinski marketing

Profesionalna poslovna besedila

Naroči vsebine

Postanite tekstopisec

Kariera

Tečaj pisanja besedil