Kaj je UX pisanje? Zakaj postaja še pomembnejše?
UX pisci so na trgu dela vse bolj zaželeni, vendar je poznavanje tega poklica še vedno pomanjkljivo. Kaj je UX pisanje in zakaj njegov pomen še naprej raste? Več o tem v naslednjem članku.
Kaj je UX pisanje?
Pisanje UX se nanaša na ustvarjene vsebine namenjene uporabnikom, pri čemer imamo v mislih udobje prejemnika.
Kot rezultat se poveča intuitivnost spletne strani ali aplikacije, kar pozitivno vpliva na zaznavanje in prikaz potrošnikom.
„UX” je okrajšava za „User Experience” (uporabniška izkušnja). Z dodajanjem besede “pisanje” dobimo ime poklica, ki v bistvu govori sam zase.
Zakaj je UX pisanje tako pomembno?
UX učinki so posledica preprostega razloga. Z rastjo marketinga narašča tudi kompleksnost spletnih strani, platform in aplikacij. Razen tega si vsa podjetja želijo biti obravnavana kot profesionalna, zato UX besedila skrbijo za vsaki detajl. Na določeni stopnji je zato potreben nekdo, ki bo poskrbel za intuitivnost in berljivost, da se uporabniki ne bodo izgubili v labirintu informacij.
Pomembno je omeniti, da je po definiciji UX pisec oseba, ki ustvarja vsebinotako, da ima v mislih bralca. Zaradi tega je to lahko tekstopisec, ki ustvarja najpreprostejša besedila za spletne strani. V praksi so odgovornosti pisca UX pogosto zadolžene na mikrokopijo, torej na ustvarjanje sporočil in navodil, ki olajšajo navigacijo na spletni strani.
Pravila UX pisanja
Predpostavke UX pisanja so preproste:
Besedilo mora biti razumljivo in pregledno za vsakega prejemnika.
Tukaj ni prostora za zapletene stavke ali strokovno terminologijo. Glavni cilj UX pisanja je udobnost, zato mora vsebina uporabnikom olajšati njihovo uporabo in ne oteževati.
Iz tega razloga UX pisci, v ožjem smislu, ne izpolnjujejo SEO smernic, ne gradijo vsebinske vsebine in ne prilagajajo vsebine ciljni skupini. Besedilo mora biti vedno preprosto, jasno in razumljivo vsakemu bralcu, saj mu služi le kot vodilo in namig.
Kdaj uporabiti UX pisanje?
- Na spletni strani
- Na prodajni platformi
- V sistemu CRM
- V aplikacijah
In seveda tudi na mnogih drugih mestih. Kot smo že omenili, je takšna dejavnost na internetu izjemno pogosta.
Profesionalni pisci UX so odlični pri naprednih spletnih trgovinah, mobilnih aplikacijah in platformah.
Takšni pisci so potrebni predvsem v primeru inovativnih tehnologij, saj uporabniki pogosto nimajo izkušenj z uporabo podobnih rešitev.
Poleg tega močna konkurenca v večini panog povzroča, da kupci izkoriščajo samo ponudbe najbolj “prijaznih” podjetij. Preveč zahtev (kot so doseganje določene podstrani, posredovanje določenih podatkov) povzroča težave. Čas uporabnika postaja vse bolj dragocen, zato se lahko zgodi, da v primeru kakršnih koli dvomov preprosto opusti transakcijo, sodelovanje. Zaposlovanje UX pisca ščiti podjetja pred podobnimi situacijami, katera se žal zelo pogosto dogajajo.
Povzetek
- Potreba po UX pisanju še naprej narašča.
- Povečuje intuitivnost uporabe, saj so dejavnosti strank podprte s kratkimi in koristnimi sporočili.
- Uporabljajo ga predvsem večja podjetja za poenostavitev svojih projektov, da bi prejemnikom predstavila jasne informacije.
- „Hand guiding” je ciljna dejavnost učinkovitega UX pisca.
Dodaj odgovor