Opisi izdelkov ali kategorije? Kaj je bolj pomembno?
Lastniki novih spletnih trgovin se pogosto sprašujejo, kaj naj izberejo najprej: opise izdelkov ali kategorij? Kaj je pomembnejše z vidika pozicioniranja? In kar je najpomembneje – katera vrsta vsebine bo prinesla hitrejše rezultate? Ta članek je namenjen podjetnikom začetnikom, ki imajo omejen proračun in želijo iz njega iztržiti kar največ. Odgovorili bomo na vprašanje v kaj se splača vlagati glede na vaš poslovni cilj.
Opis izdelka in opis kategorije – razlika
Opisi se dotikajo značilnosti vsebine, ta pa vpliva na prodajni potencial in SEO. Obe vrsti besedil se odlikujeta po različnih lastnostih in hitrosti s katero prinašata rezultate, zato je prioriteta pri izvedbi opisov odvisna od specifične situacije. Na kratko se pogovorimo o značilnostih in izvirnosti teh besedil.
Opis izdelkov
Opisi izdelkov so prepričljive vsebine, ki spodbujajo stranke k nakupu vaših izdelkov. Besedila so napisana v jeziku koristi in vsebujejo tudi ključne fraze, ki pozitivno vplivajo na pozicioniranje.
Na žalost njihova jedrnatost, ki je potrebna, da pritegne pozornost prejemnika na izdelek, onemogoča obsežen opis. Zaradi tega vsebina podpira le SEO, kar le malo prispeva k povečanju organskega.
Po drugi strani pa majhno število znakov pomeni nizko ceno besedila. Zahvaljujoč temu prejmemo privlačno vsebino, ki zagotavlja konverzijo na optimalni ravni po nizki ceni.
Opis kategorije
Opis kategorije je obsežna vsebina. Njen namen je opisati splošna vprašanja in dejstva povezana z izdelki. Besedila so celovita in optimizirana za SEO, da izboljšajo pozicioniranje vaše spletne trgovine.
V resnici je to osnovno orodje, ki omogoča pridobivanje organskega prometa. Dobro opisane kategorije odlikujeta zanesljivost in velik obseg, kar pa iskalniški algoritmi toplo pozdravljajo.
Upoštevati moramo, da so ti opisi lahko povezani z velikimi naložbami, če je spletna trgovina zelo obsežna.
Opis izdelkov ali opis kategorije – kaj izbrati?
Obe vrsti vsebin zasledujeta specifične marketinške cilje in zato prinašata poslovne koristi spletni trgovini. Vendar pa je za opis vseh pozicij potrebno veliko dela in posledično denarja. Če z omejenim proračunom ne morete imeti obojega, si moramo odgovoriti na vprašanje – katera vrsta vsebine je bolj donosna: opisi izdelkov ali opisi kategorij?
Hitra prodaja in zaključevanje transakcij
Primarni cilj vsake spletne trgovine je ustvarjanje prodaje – dobička. Da bi to dosegli podjetniki uporabljajo različne metode za privabljanje strank. Nekatere izmed njih prinesejo rezultate takoj medtem, ko druge potrebujejo čas in obvezo k potrpežljivosti.
Če je investicija omejena pa vendar želimo takojšnje pozitivne rezultate, so privlačni opisi izdelkov v kombinaciji z Google kampanjo in/ali Facebook oglasi zanimiva rešitev. V tem primeru je prav tako vredno poskrbeti za prepričljivo vsebino v oglaševalskih kreacijah.
Med prvimi meseci delovanja spletne trgovine je lahko organski promet nizek zaradi “mladosti” domene in nekaterih drugih dejavnikov. Ne pričakujte torej, da bodo opisi kategorij že od začetka vedno privabljali stranke.
Dolgoročno pozicioniranje in pritok strank
Če resno razmišljate o svojih prihodnjih marketinških prizadevanjih, potem pomislite na sestavljanje vseh kategorij z ustvarjanjem celovitih opisov. S tem boste zagotovili občuten organski promet ne le zdaj, pač pa tudi v prihodnjih letih, kar bo zmanjšalo stroške oglaševanja. Čeprav je končni učinek običajno precej zadovoljiv, se le ta pokaže s časom in je odvisen tudi od drugih dejavnikov, zlasti od izvenstranskega pozicioniranja in strukture spletne strani.
Upoštevajte, da opisi kategorij ustvarjajo promet na spletni strani in tako uporabnike seznanjajo z vašo ponudbo. Zato tovrstna vsebina ne more obstajati brez ustrezno opisanih izdelkov, ki ponudbo predstavljajo v dobri luči in vplivajo na zaključek transakcije. Iz tega razloga lahko rečemo, da imajo v večini primerov prednost opisi izdelkov.
Izjeme so velike obsežne trgovine in platforme za dropshipping. V prvem primeru nas število izdelkov prisili, da se osredotočimo le na opis najpomembnejših izdelkov, da bi izboljšali kategorije za SEO. Ko gre za dropshipping pa uvoz običajno vključuje opise, ki ne prispevajo k pozicioniranju, ampak sprva zapolnijo vrzel v informacijah.
Opis kategorij ustvarja spletni promet in tako uporabnike seznanja z vašo ponudbo.
Upoštevati moramo, da podvojena vsebina ni privlačna za iskalnike, prav tako ne odraža narave podjetja in zato sploh ne dosega želenih marketinških ciljev. Vendar, če so izdelki do neke mere opisani pa se lahko osredotočimo na manjkajoče kategorije (ki jih skladišča za dropshipping običajno nimajo), da kar najbolje izkoristimo naložbene vire.
Kadar gre za pozicioniranje, je vredno biti pozoren tudi na blog članke. Upoštevati je treba tudi besedila za spletno trgovino (da bi privabili več strank z uporabo nišnih ključnih fraz).
Povzetek
- Opis izdelkov in opis kategorije se razlikujeta glede na specifičnost besedila in njegov namen, kar na koncu vpliva na stopnjo pozicioniranja in prodaje.
- Prva vrsta vsebine je absolutna osnova (če želimo našo ponudbo predstaviti na najbolj privlačen način in doseči optimalno stopnjo konverzije). Druga pomembno prispeva k organskem prometu, kar zmanjšuje prihodnje stroške pridobivanja strank. Vendar pa je učinek viden šele po nekaj mesecih, kar pa si spletne trgovine ne želijo privoščiti.
- Tako opisi izdelkov kot tudi kategorije prinašajo številne prednosti, vendar sami po sebi niso dovolj za nadaljevanje učinkovitih trženjskih prizadevanj. Ne pozabimo na plačane kampanje – še posebej v začetni fazi delovanja spletne trgovine.
- Lahko rečemo, da so opisi izdelkov osnova za prodajo in opisi kategorij marketinški dodatek, ki povečuje pozicioniranje in prinaša dobiček na dolgi rok.
Dodaj odgovor