Kako postati tekstopisec? Kdo se lahko uradno imenuje tekstopisec?

Kazalo

Kako postati pisec besedil? To se sprašujejo skoraj vsi, ki so vešči pisanja besedil. Pomanjkanje specifičnih predpisov pomeni, da za vsakim vogalom prežijo nejasnosti. V tem članku bomo razpravljali o tem, kdo je uradno pisec besedil in kaj je treba storiti, da postanete uraden pisec besedil.

Kdo je zakoniti (uraden) tekstopisec?

Formalno je tekstopisec oseba, ki vodi določeno dejavnost ali je zaposlena na podlagi ustrezno določenega pogodbenega razmerja v oglaševalski agenciji ali podobnem podjetju.

Trg dela ne postavlja nobenih pravnih zahtev glede izobrazbe ali stopnje izobrazbe tekstopisca. Kdor uživa v pisanju in se dobro izraža na papirju, lahko postane tekstopisec.

Ta pristop odpira številne možnosti za ljudi, ki jih zanima profesionalno delo s pisanjem. Čeprav imamo na voljo veliko komercialnih tečajev za pisanje besedil (copywriting trainings), nam nobeden od njih ne omogoča, da bi se uradno in zakonito imenovali “pisec besedil”.

Kako postati tekstopisec?

Čeprav je v teoriji enostavno postati tekstopisec, pa nas praksa in izkušnje temeljito preverijo na trgu.

Zato je potrebno imeti ustrezno znanje, ki bo omogočilo doseganje osnovnega cilja pisca besedil torej, doprinos prepoznavnosti in dobička stranki z ustvarjanjem profesionalnih vsebin.

Kot kaže, so kompetence močno odvisne od tržnega sektorja v katerem nameravamo delovati.. Zato moramo odgovoriti na vprašanje, kako postati tekstopisec glede na ponujene storitve in podana povpraševanja.

Marketinški tekstopisec

Tekstopisec za marketing je oseba, ki ustvarja prodajno vsebino. Takšen tekstopisec je odličen pri ustvarjanju oglasnih vsebin, sloganov in besedil za letake, ki prepričljivo spodbujajo bralce – prejemnike k nakupu.

To je najbolj priljubljena vrsta tekstopiscev, ki se seveda ujemajo s kompetencami. Vsaka kreativna oseba, ki oblikuje popolne stavke in vsebino lahko postane marketinški tekstopisec. Vendar pa mora ta oseba tudi znati prepričati potencialne stranke.

Pisec vsebin

Pisec vsebin je tekstopisec, ki razvija vsebinsko bogato in specializirano vsebino za določeno industrijsko panogo. Čeprav je pri tej vsebini formalna izobrazba lahko zelo koristna, je edina potrebna in zahtevana veščina najti zanesljive informacije in jih nato preoblikovati v zanimiva SEO besedila.

Pisec vsebin je idealen poklic za ljudi, ki so dobro seznanjeni z določeno temo in, ki se ne bojijo oblikovati zahtevnih stavkov ter ustvarjati smiselne vsebine.

SEO pisec

Oseba, ki ustvarja besedila za izboljšanje pozicioniranja na spletu, se imenuje SEO pisec. To je zelo uspešen poklic zaradi naraščajoče konkurence glede spletne prepoznavnosti.

Čeprav je lep berljiv zapis pogoj za vse pisce, je poznavanje načel SEO pisanja enako pomembno. Ohraniti jasnost, manipulirati s ključnimi besedami in zgraditi optimalno strukturo vsebine za SEO so težave, vendar dosegljive za praktično vsakogar, ki se je pripravljen tega naučiti. Zato je ta poklic idealen za pisce, ki jih SEO globoko zanima.

Vredno je omeniti, da je danes vidna le kakovostna vsebina. Iz tega razloga mora SEO pisec zelo dobro poznati panogo v kateri ustvarja besedila. Lahko rečemo, da je SEO pisec deloma tudi pisec vsebine. Univerzalna pravila za članke so potrebna, vendar ne zadostujejo.

Kateri tekstopisec naj postanem?

Pametnejši bralci so zagotovo ugotovili, da imajo zgoraj omenjeni poklici nekaj skupnega. Vsebinska besedila so odlična za SEO medtem, ko se prodajna besedila v bistvu nanašajo na predstavitev ponudbe iz določenega specializiranega industrijskega sektorja. Zato se ni potrebno omejiti na en poklic tekstopisca saj s tem lahko naredimo nepotrebno napako.

Primer

Ker radi ustvarjamo strokovne članke, se lahko najbolje vidimo kot pisec vsebin. To pa ne pomeni, da ne moremo ponuditi tudi besedil za SEO – pozicioniranje, saj je neločljiv element vsebinskega dela za blog.

Z marketingom, trženjem se ukvarjamo že leta in vsak dan delamo s strokovnim pisanjem besedil. Ali torej ne moremo ustvarjati prodajnih besedil?

Kot smo že ugotovili, za implementacijo takšnih besedil ni potreben petletni študijski program. To bi lahko bilo celo nepraktično in neefektivno zaradi hitrih spreminjajočih se zahtev trga.

Tekstopisec je poklic, kjer specifične pisne veščine gredo z roko v roki. V praksi obstajajo samo specifična naročila, ki jih je treba pravilno izvršiti.

Kako postati tekstopisec - pogosta vprašanja - FAQ

Pogovorimo se o informacijah predstavljenih v obliki vprašanj in odgovorov.

Ali moram diplomirati, da postanem tekstopisec?

Ne. Da bi postal tekstopisec ti ni treba diplomirati iz nobene šole. To je dokaj nov poklic, ki je odgovor na trenutne tržne zahteve. Potrebuješ spretnosti ter veščine in ne diplome.

Katere veščine se zahtevajo od tekstopisca?

Pisec besedil mora imeti spretnost pisanja, da lahko ustvari privlačno in jezikovno pravilno vsebino.

Strožje zahteve so odvisne od ponujenih storitev in vključujejo znanje SEO načel ali tujih jezikov. Zato bi morali iskati naročila, ki ustrezajo vašim zmožnostim.

Kako lahko izboljšam veščino pisanja besedil?

Odličen način za pospešitev spoznavanja besedišča in odpravo jezikovnih napak je branje knjig.

Dnevna izpostavljenost vsebinam različnih avtorjev je popolna rešitev, ki vam pomaga spretno oblikovati pravilne stavke. Pogosto lahko naletimo na nezrele jezikovne konstrukte, katere lahko zlahka odpravimo z branjem knjig.

Poleg tega obstajajo tematski tečaji usposabljanja povezani s pisanjem besedil, pozicioniranjem in e-trgovanjem, kateri so vse bolj priljubljeni. Vsak odmerek marketinškega znanja na internetu je koristen, zato je vredno širiti svoje kompetence na tem področju. Poleg tega ustvarjanje zanesljivih vsebin za določene panoge zahteva redno osveževanje znanja. V primeru SEO besedil je zelo pomembno spremljati spremembe v algoritmih iskalnikov.

Povzetek

  1. Tekstopisec je splošen izraz za strokovnjaka, ki ustvarja profesionalne vsebine.
  2. Stopnja izobrazbe in diploma za ta poklic nista pogoj.
  3. Veščine so ključni dejavnik – prinašajo učinke podjetju, ki nudi specifične storitve.

Če se sprašujete ali postati tekstopisec se vprašajte, ali uživate v pisanju. Pomislite v čem ste najboljši. Če se počutite pripravljeni – vas nič ne ovira, da postanete tekstopisec že danes!

Ali želite postati naš tekstopisec? Preverite trenutna prosta delovna mesta!

Content Writer – ponudbe za delo

Marjetka Rojec

Marjetka je pisateljica po duši in po srcu. Kreativna in nemirna oseba, ki vedno išče nove izzive. Je izkušena pisateljica, ki piše za lokalni časopis, besedila za prireditve in dogodke, izdala je nekaj otroških knjg in pesmi, izkušnje pa ima tudi z upravljanjem spletne trgovine. Odlično se izraža na papirju in zelo rada bere. Njena paleta interesov je raznobarvna in široka, kateri ni videti konca. Je del hitro rastoče ekipe Content Writer, kjer vam je na voljo za vsa vprašanja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnjikrat na blogu

11.07.2024 Pisanje besedil
10.07.2024 Vsebinski marketing
09.07.2024 Pisanje besedil
08.07.2024 Pisanje besedil
07.07.2024 Družbeni mediji
06.07.2024 E-trgovina
05.07.2024 E-trgovina
04.07.2024 Pisanje besedil
03.07.2024 Pisanje besedil

Profesionalna poslovna besedila

Naročite vsebine

Postanite tekstopisec

Kariera

Tečaj pisanja besedil