Kaj počne pisec vsebin? Kdo je to?

Kazalo

Pisec vsebin je dokaj nov poklic na trgu dela. Če vas pisanje veseli, se je vredno pozanimati kakšne so kompetence pisca vsebin in, za koga je to prava izbira. Kako se poklic pisca besedil razlikuje od drugih poklicev povezanih s pisanjem?

Kdo so pisci vsebin?

Kot nam pove ime:

Pisci vsebin so osebe, ki ustvarjajo tematske vsebine za povečanje vsebinske vrednosti nekega podjetja. Kar vodi do boljših SEO rezultatov in večjega zaupanja v očeh bralcev.

Ta poklic je natančno ekvivalent piscu, ki piše jedrnato.

Besedila, ki jih ustvarja pisec vsebin so polna strokovnih informacij. Pogosto so podprta z znanstvenimi študijami. Vsebina pisca je zanesljiva, dragocena in povsem pravilna v smislu jezika. Skratka – ni boljšega kandidata od takšnega, za ustvarjanje visokokakovostnih blog člankov.

Kako postati pisec vsebin?

Za poklic pisca vsebin ni strogih regulativnih zahtev. In tudi ne bomo našli dodiplomskih programov, ki bi nudili izobraževanje na tem področju. Kljub temu pa je treba izpolniti dve temeljni zahtevi:

  • pridobivanje strokovnega znanja iz te panoge in
  • pisne spretnosti in bogat besedni zaklad

Samo kombinacija teh omenjenih lastnosti bo omogočila ustvariti strokovne članke, ki bodo za bralca tako razumljivi kot tudi pregledni in sprejemljivi.

Ni uradnega naziva “pisec vsebin” in verjetno ga nikoli ne bo – predvsem zato, ker ta poklic zahteva učinkovito pridobivanje informacij. Naloga pisca vsebin je pretvoriti strokovno znanje v vsebino, ki je uporabniku razumljiva. Teh veščin ni mogoče pridobiti v šoli in na univerzi, čeprav tržne zahteve ustvarjajo nove potrebe na tem področju.

Besedila, ki jih ustvarja pisec vsebin so polna strokovnih informacij. Ta so pogosto podprta z znanstvenimi študijami.

Pisec vsebin – prednosti

Da bi razumeli kakšne so prednosti kakovostne vsebine, vam moramo povedati o zgodovini povpraševanja po piscih vsebin.

Prvi znaki pisanja so se pojavili okoli leta 3500 pr. n. št. v družbi Sumercev (Sumerci so starodavno ljudstvo iz južne Mezopotamije). Njihova besedila niso bila niti lepi kosi poezije niti pametni aforizmi – šlo je za lastninske pravice in preproste računovodske operacije. Pisanje je bilo dolgo časa redko vse do prvih korakov širjenja tiska. To obdobje se je začelo pred 500 leti – mejnik je bila znanstvena revolucija. Od takrat se količina informacij eksponentno povečuje.

In svet se je spremenil! Prvič v zgodovini ne trpimo zaradi pomanjkanja pač pa zaradi presežka informacij. Že več desetletij moramo razlikovati koristne informacije in ločevati “plevel od zrnja”. Dejstvo je, da pisanje obsežnih besedil danes ni več merilo uspeha, če niso najvišje kakovosti. Povprečno vsebino iskalniki ignorirajo saj ne doseže širšega občinstva. Po drugi strani pa unikatna besedila, ki so pregledna in uporabna za bralce, pridobijo odobravanje iskalnikov. Obravnavane teme so bolj specifične in specializirane, da pridobijo dragocen promet na spletni strani zahvaljujoč dolgim ključnim besednim zvezam.

Tukaj ima pisec vsebin neizogibno delo – njegova najbolj znana naloga je “uokviriti” tematske informacije v razumljivi obliki, ki prinaša koristi na mnogih področjih.

Povečajte  SEO rezultate

Trenutne Googlove algoritme lahko povzamemo z enim stavkom: uporabna vsebina pomeni dragocena vsebina. Časi spretne uporabe ključnih besed so minili pred nekaj leti. Danes vsebina ne more pretentati iskalnikov – preprosto mora biti dobra.

Primer

Da bi to težavo ponazorili na praktičen način, si odgovorite na preprosto vprašanje: Katerih 10 člankov sem pred kratkim prebral?Katere spletne strani sem obiskal?

Ti prebrani članki so verjetno eni izmed boljših, saj objavljena besedila obravnavajo neko vprašanje bolj izčrpno.

Spletna mesta, ki so polna vsiljivih oglaševalskih sloganov, kljub številnim ključnim besedam niso dobro obiskana, saj nimajo nobene informativne vrednosti. Zato ima en kakovosten članek večjo vlogo kot 10 nezanimivih besedil. Tako preprosto.

Vzpostavite zaupanje med prejemniki

Podjetje, ki deli tematske informacije z uporabniki je zagotovo bolj verodostojno od konkurence. Dobra vsebina je izložba, ki dokazuje, da je kakovost ponujenega izdelka ali storitve res visoka.

Danes, ko kupci posvečajo pozornost zanesljivemu pristopu je to še posebej pomembno. Medtem, ko dinamično razvijajoči se storitveni sektor krepi ta trend, pisec besedil prinaša velike koristi na tem področju, zlasti za “intelektualne” industrije, kot del “ghostwritinga”. Naj vam povemo o čem govorimo.

“Intelektualne” industrije so tiste, pri katerih se uporablja samo miselni napor: odvetnik, dietetik, spletni oblikovalec, pisec vsebin… To so poklici pri katerih so koščki znanja “naravni”. Pisec vsebin gradi izjemno močno podobo podjetja v očeh prejemnikov z ustvarjanjem strokovne vsebine v imenu naročnika.

Ni vsakdo sposoben jasno izraziti svoje znanje z besedami – tukaj je obravnavani poklic ključnega pomena. Pisec vsebin temeljito preuči gradiva, da ustvari visokokakovostne članke (seveda anonimno). Privlačnost, razumljivost in SEO struktura so trije razlogi zaradi katerih je vredno zaupati to nalogo profesionalnemu piscu besedil.

Podjetje, ki deli tematske informacije z uporabniki je zagotovo bolj verodostojno od konkurence.

Povečajte prodajo

Naj povemo preprosto – svoje vire in znanje zaupajte piscu vsebin. To je primer in oblika naložbe v prihodnje rezultate kot vsaka druga, a vendar se odlikuje po izjemni stabilnosti in dolgoročni perspektivi.

V skladu z načelom »kakovost se brani sama« pisec vsebin odpira vrata višjim položajem na Googlovi lestvici in organskemu prometu. Učinek je dodatno okrepljen z vrednostjo namenjeno potencialnim strankam, kar pa krepi položaj podjetja in ga ločuje od konkurence. Povečana prodaja je končni rezultat napornih dejavnosti, ki jih izvaja pisec vsebin in so strokovne informacije predstavljene na privlačen način.

Pisec vsebin – za koga?

Pisec vsebin je posebna podpora za podjetja povezana z intelektualno vrednostjo in varnostjo. Vendar pa bodo koristi prinesene vsaki industrijski panogi, ki se stranki predstavlja na informativen način.

Trg je izjemno dinamičen zato ne bi smeli določati, za koga bo pisanje vsebin dobra in koristna rešitev. Čeprav vemo, da verjetno ne bo prineslo koristi supermarketom ali pogrebnim zavodom je za mnoga podjetja spisana vsebina univerzalna rešitev, ki odgovarja na potrebe strank in gradi pozitivno podobo podjetja.

Vsak podjetnik bi moral pristopiti k podjetju, ki ga ima v lasti in voditi notranji izkaz dobička in izgube. Nedvomno je vredno upoštevati strategije konkurentov, trenutni razvoj vsebinskega marketinga in druge marketinške aktivnosti.

Pisec vsebin ali tekstopisec? Kaj izbrati?

Čeprav se ne moremo zanašati na stroge definicije trg vse bolj razlikuje med pisci vsebin in pisci oglasov.

Pisec vsebin ustvarja obsežno vsebino medtem, ko tekstopisec ustvarja slogane, preproste blog članke in prodajna besedila.

Ni enostavnega odgovora kadar gre za marketinške aktivnosti ampak lahko pričakujemo, da bo tekstopisec prinesel rezultate v krajšem času – zahvaljujoč cenejšim oglaševalskim kampanjam in privlačnim prodajnim besedilom. Po drugi strani pa so aktivnosti pisca vsebin usmerjene na dolgoročne učinke pri SEO optimatizaciji in gradnji prepoznavnosti podjetja.

Še enkrat bi radi poudarili, da zaradi pomanjkanja pravnih zahtev ni mogoče jasno dodeliti določene značke osebi, ki se profesionalno ukvarja z vsebinskim pisanjem. Ne glede na to kako to sprejmemo, so definicije le vnaprej pripravljena matrica in plod naše domišljije. V resnici srečujemo le posameznike s specifičnimi izkušnjami in kompetencami. Nobena dva pisca vsebin pa si nista enaka.

Na kaj moram biti pozoren pri izbiri pisca vsebin?

Dober pisec vsebin se odlikuje po objektivnem pristopu k obravnavani temi in sposobnosti učinkovitega iskanja zanesljivih informacij. Znanje SEO in jezikovna pravilnost sta nujna in priporočljiva. Pri ocenjevanju portfelja potencialnega pisca vsebin bodite pozorni na:

  1. članki so visoke vsebinske vrednosti;
  2. vsebina je jasna in privlačna za bralca in uporabnika (ali je samo prepisana z Wikipedije);
  3. ali so v portfelju kakršne koli slovnične napake (če so, bodo tudi v naročenih besedilih);
  4. uporabljeni so bili zanesljivi viri (ali je besedilo zgolj zbirka avtorjevih mnenj).

Seveda je treba upoštevati tudi čas izvedbe (ne sme biti predolg, vendar pa tudi prekratek ni zaželen sicer vzbuja sume o plagiatorstvu ali goljufiji) in možnost izdaje računa.

Če govorimo o cenah na trgu za 1000 znakov s presledki morate biti pripravljeni, da trdno delo zahteva pošteno plačilo – strokovni članki so med najdražjimi vsebinami zaradi dolgotrajnega raziskovanja in najvišje kakovosti. Običajna cena se giblje od 60$ do celo 100$ neto za 1000 znakov s presledki. Vendar, kot smo že omenili – en trden tekst lahko prinese več koristi kot spisan blog.

Pisec vsebin - FAQ

Spodaj predstavljamo odgovore na pogosto zastavljena vprašanja v zvezi s pisanjem vsebin.

Kdo je pisec vsebin?

To je pisatelj, ki ustvarja strokovne vsebine najvišje kakovosti iz določenih panog industrije.

Kakšen je učinek najema pisca vsebine?

Strokovna vsebina izboljša SEO rezultate in gradi vašo podobo. Povečan promet na spletni strani v kombinaciji z blagovno znamko pa je recept za prodajo.

Ali lahko postanem pisec vsebin?

Seveda. Za pisca vsebin ne potrebujete diplome. Pisalne in raziskovalne veščine so edine zahteve za ta poklic.

Koliko bi moral zaslužiti pisec vsebin?

Cena je odvisna od izkušenj in usposobljenosti pisca, vendar običajno niha okoli 40-80 $ neto zneska za 1000 znakov s presledki.

Ali je vredno uporabljati storitve pisca besedil?

Odločitev o naložbi je odvisna od posamezne situacije podjetja. Strokovna vsebina prinaša številne koristi pri spletnem trženju, vendar prinaša tudi določene stroške.

Povzetek

  1. Pisec vsebin je nujna veja upravljanja vsebin na spletu. Pisec vsebin ustvarja profesionalna in vsebinsko bogata besedila, ki povečujejo prodajo zahvaljujoč gradnji podobe in optimizaciji za iskalnike (SEO).
  2. Čeprav običajno traja nekaj časa, da se pokažejo prvi rezultati je treba upoštevati, da splošni marketinški trend spodbuja poslovno politiko, ki temelji na zagotavljanju koristnih informacij potencialnim strankam.
  3. Zaradi tega lahko vključitev pisca vsebin v vaše vrste prinese številne dolgotrajne poslovne koristi – to pa vam želimo!

Marjetka Rojec

Marjetka je pisateljica po duši in po srcu. Kreativna in nemirna oseba, ki vedno išče nove izzive. Je izkušena pisateljica, ki piše za lokalni časopis, besedila za prireditve in dogodke, izdala je nekaj otroških knjg in pesmi, izkušnje pa ima tudi z upravljanjem spletne trgovine. Odlično se izraža na papirju in zelo rada bere. Njena paleta interesov je raznobarvna in široka, kateri ni videti konca. Je del hitro rastoče ekipe Content Writer, kjer vam je na voljo za vsa vprašanja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Zadnjikrat na blogu

11.07.2024 Pisanje besedil
10.07.2024 Vsebinski marketing
09.07.2024 Pisanje besedil
08.07.2024 Pisanje besedil
07.07.2024 Družbeni mediji
06.07.2024 E-trgovina
05.07.2024 E-trgovina
04.07.2024 Pisanje besedil
03.07.2024 Pisanje besedil

Profesionalna poslovna besedila

Naročite vsebine

Postanite tekstopisec

Kariera

Tečaj pisanja besedil