On-page optimizacija. Kako upoštevati pravila SEO?
![](https://contentwriter.si/wp-content/uploads/2022/01/CW.jpg)
Blog članki morajo biti uporabni in jasni, da ustrezajo pravilom SEO. Potrebna je vsebina najvišje kakovosti – podjetje se lahko pridruži neskončnemu boju za visoka mesta na lestvici iskalnikov. Vendar pa lahko med bojem svoje podjetje podprete na več načinov. V ta namen je potrebna optimizacija, ki presega vsebino. V naslednjem članku obravnavamo, kaj moramo storiti, da bo naš članek pridobil boljšo optimizacijo SEO in višje položaje na lestvici.
Članki in vsebina SEO – značilnosti
Iskalniki prikazujejo celovito vsebino, ki na najbolj jasen način odgovarja na vprašanja uporabnikov. Algoritmi pri tem uporabljajo ključne besede, verodostojnost domene in … tisoč drugih dejavnikov!
Ustvarjanje vsebine SEO lahko povzamemo z enim stavkom: iskalniki cenijo kakovost, ne trikov ali goljufij. Vsebina mora biti najvišje kakovosti, da se prikaže uporabnikom, ki so željni znanja.
Besedila morajo biti namenjena uporabniku in ne iskalniku.
Omeniti moramo, da SEO na strani nima smisla, kadar je članek nenatančen. Zato mora biti besedilo usmerjeno k uporabniku in ne k iskalnikom. Za optimalno indeksiranje besedil s strani algoritmov je potrebna dolga vsebina in izčrpne informacije.
Po drugi strani pa obstajajo tudi drugi dejavniki – pomembna je tudi zanimiva oblika. Pri tem je merilo povprečni čas, ki ga uporabniki preživijo na spletnem mestu (visoka ocena dokazuje privlačnost in jasnost predstavljenega besedila). Optimizacija SEO je le češnja na vrhu specializirane vsebine.
On-page SEO – na čem temelji?
Optimizacija SEO na strani vključuje izvajanje dejavnosti, ki niso povezane s pisanjem in ki bodo izboljšale vidnost vašega besedila na internetu.
V naslednjem pregledu se bomo osredotočili le na pozicioniranje na strani (znotraj spletnega mesta), ki ga lahko izvedete sami z uporabo sistema za upravljanje vsebine (CMS).
Ni pomembno, ali vodite blog prek WordPressa ali spletno trgovino SkyShop ali PrestaShop – svoja besedila lahko v celoti optimizirate za SEO v vsakem sistemu CMS.
Predpostavimo, da smo napisali odličen članek – kaj zdaj? Spremembe, ki jih bomo uvedli, ne bodo vplivale le na Googlove algoritme, temveč tudi na udobje uporabnikov. Vpliva tudi na pozicioniranje.
Oznaka “Preberi več”
To je ključna dejavnost, ki ureja glavno stran bloga.
Ali uvod vsebuje glavne ključne fraze? Če je odgovor pritrdilen, je nit odličen način za promocijo domače strani vašega bloga z zlaganjem jasne vsebine. “Preberite več” je poljubna zahteva, ki združuje funkcionalnost in privlačen videz spletne strani.
Izpostavljena slika
To je eden od dejavnikov, ki ni potreben za SEO, vendar je lahko koristen.
Dodajanje slik v članek poveča privlačnost vsebine, saj postane bolj vidna in bolje predstavljena. Izboljša tudi vizualni vidik bloga in poveča pogostost obiskovanja spletnega mesta. Dodatna konfiguracija alternativnega besedila bo omogočila vidnost grafike v iskalnikih.
Dodajanje fotografij
Dobro bi bilo, če bi vsebina vsebovala vsaj eno fotografijo (na sredini članka). Tudi v tem primeru se lahko za vidnost v Googlovi grafiki potegujemo tako, da oblikujemo besedilo Alt slike. Še več, tematska fotografija, ki se nanaša na vsebino, je presenetljiva vizualna obogatitev, ki je bralec ne bo spregledal.
Meta opisi
Metaopisi in metanaslovi so prikazani v rezultatih iskanja. Oba sta precej pomembna elementa, predvsem zato, ker prejemnike spodbudita k obisku vašega spletnega mesta in omogočata učinkovitejše pozicioniranje. Če niso konfigurirani, bo iskalnik prazna mesta samodejno zapolnil z vsebino iz članka.
Zato velja izkoristiti možnost urejanja metaopisov in jih urediti tako, da bodo uporabnike spodbudili k obisku vašega spletnega mesta – navsezadnje se prav oni borijo z vašo konkurenco, da bi pritegnili pozornost prejemnikov.
Oznake
Oznake imajo pomembno vlogo pri pozicioniranju SEO, vendar le, če so uporabne. Z ustrezno postavitvijo oznak je navigacija po spletnem mestu za uporabnike bolj jasna – zdaj bodo zlahka našli vsebino, ki jih zanima.
Zato je vredno razmisliti, katere oznake so primerne. Nekaj dobrih bo prineslo veliko več koristi kot sto hitrih idej.
Kategorije
Tako kot pri oznakah tudi pri kategorijah pravilno razvrščene kategorije olajšajo dostop do zanimivosti, ki jih bralec išče. Načelo, ki pravi, da je treba k vsebini pristopati strateško in ne naključno, se je izkazalo.
Povezave
Ustrezne povezave so naslednji element, ki olajša navigacijo po spletnem mestu. Pravilno izvedeno notranje povezovanje je za uporabnika zelo priročna komponenta – omogoča lažjo navigacijo po vsebini, ki bralca zanima. Ta trik vpliva tudi na pozicioniranje in poveča vidnost spletnega mesta.
Wikipedija je primer spletnega mesta, ki nam je z notranjim povezovanjem olajšalo iskanje vsebine, ki nas zanima.
Naslovi
Pogosto se zanemarja, vendar je to izjemno pomembna tema. Glave obveščajo prejemnike (in iskalnike) o hierarhiji vsebine in njeni strukturi.
Izberemo lahko naslove v razponu od 1. do 6. naslova (H1-H6). H1 je naslov, H2 ustreza ključnim vprašanjem, H3 razlagam vprašanj, H4 njihovim razširitvam itd. Preprosto povedano, podnaslovi se nanašajo na naslove. Ustrezna hierarhija naslovov olajša berljivost in iskalnikom nakazuje, katere ključne besede so za nas najpomembnejše.
Uporaba odstavkov
Bloki besedil utrujajo bralce. Zato se izogibajte dolgim odstavkom. Ločevanje vsebine je preprost način za povečanje jasnosti vašega članka. To je odvisno od besedila, vendar je priporočljivo pisati odstavke, ki so dolgi od 2 do 4 stavke. Ne pozabite ohraniti logične kontinuitete stavkov in ločenih niti. Zahvaljujoč temu bo uporabniku šlo branje vašega članka “naravnost po črti”, struktura vsebine pa bo privlačnejša.
Utemeljeno besedilo
Detajl, ki izboljša vizualni vidik članka, saj vse vrstice poravna na enako dolžino. Ko opazite, da je vaše besedilo postalo nejasno in ima prevelike presledke, že veste, da nanj vpliva neveljavno oblikovanje odstavkov. Če želite bolje ločiti posamezne odstavke, kliknite tipko Enter (brez tipke Shift).
Pomembne stavke, ki vsebujejo ključne besedne zveze, označite s krepkim tiskom
Z odebeljenim besedilom uporabnikom (in tudi iskalnikom) sporočite, katere besede so najpomembnejše. To je odličen način za promocijo ključnih besednih zvez in povečanje berljivosti vsebine, saj opozarja na določene, še posebej pomembne dele vsebine.
SEO na strani - pogosto zastavljena vprašanja
Vsekakor – vzame malo časa, vendar bistveno vpliva na dosežene rezultate.
Pravilno izvedena optimizacija poveča berljivost vsebine. Pozitivno vpliva na sprejem članka in omogoča višje uvrstitve v iskalnikih.
V članku smo obravnavali koristne in preverjene prakse, a kot verjetno veste, obstajajo tudi slabe prakse. Čeprav bi bilo bolj natančno, če bi jim rekli “zastarele”. Najpogostejša primera sta: odebeljevanje samo ključnih besed (zaradi česar krepki tisk izgubi svojo razlikovalno funkcijo) in utemeljevanje besedila (besede “eksplodirajo” – med njimi se ustvarijo nepravilni presledki, kadar uporabniki vaše besedilo pregledujejo na napravah z različnimi ločljivostmi).
Povzetek
- Optimizacijo na strani lahko opredelimo kot majhne spremembe v besedilu. Vplivajo na vizualni in funkcionalni vidik vsebine.
- Informacije v članku so odločilen dejavnik, vendar je izvedba dodatne optimizacije vedno priporočljiva za izboljšanje rezultatov.
- Optimizacijo je priporočljivo izvajati neposredno v sistemu CMS. Zahvaljujoč temu je besedilo izboljšano na najboljši način. Ne pozabite, da vseh dejanj ni mogoče izvesti v besedilni datoteki).
Dodaj odgovor