Tri najpogostejše napake pri pisanju besedil
Profesionalno pisanje je podobno znanosti – ne dopušča napak. Vsi vemo, da se pisanje besedil ne omejuje samo na pisanje. Izpolnjuje specifično marketinško funkcijo, saj se odziva na trenutne potrebe uporabnikov ali trende v algoritmih spletnih iskalnikov. Da bi vedeli čemu se izogibati, predstavljamo tri najpogostejše napake pri pisanju besedil.
Napake pri pisanju besedil
Pisanje besedil temelji na nudenju storitev povezanih s strokovnim pisanjem.
Obseg dejavnosti vključuje:
Zakaj (glede na trenutne standarde) je toliko napak, ki zmanjšujejo učinkovitost besedil? Odgovor je preprost – izhaja iz pomanjkanja predpisov o pisanju besedil.
Napake pri pisanju besedil izhajajo iz nepravilnega izvajanja storitev, ki jih nudi oseba brez zadostnega znanja o pisanju in trženju.
Z drugimi besedami, pisec ni osredotočen na vlogo, ki bi jo morala imeti ustvarjena vsebina. To postane razumljivo šele po globljem razmisleku. Nimamo ene izobraževalne poti, ki bi nam predstavila razvijajoče se probleme, ki jih nalaga trg (to so pozicioniranje, družbena omrežja in e-trgovina).
Poleg tega se pogosto zahteva strokovno znanje skupaj s trendom vsebinskega marketinga, ki se razvija. Morate tekoče govoriti jezik in ne delati nobenih napak. Ni tako preprosta naloga, kajne?
Osnovni cilj pisanja besedil
Glavni marketinški cilj pisanja besedil je prodaja. Čeprav se običajno izvaja posredno je pisanje besedil naložba, ki na koncu prinese dobiček stranki (investitorju).
Kot lahko razberete iz prve definicije, pišemo o izjemno širokem poklicu. Vendar lahko ugotovite, da je vsak element dela tekstopisca usmerjen k finančnim koristim, tudi ko so možnosti zaslužka še daleč. Če bi bilo drugače, ta poklic ne bi bil potreben na trgu dela.
Napake pri pisanju besedil ne prinaša dobička, v najslabšem primeru ga celo zmanjšajo.
Tri najpogostejše napake pri pisanju besedil
Spodaj predstavljamo tri najpogostejše napake, ki po našem mnenju popolnoma ustrezajo dani definiciji in jih pogosto opažamo.
Slovnične napake
To je težava s katero se izpostavimo pri ustvarjanju vsakega stavka. Jezikovne napake so napake, ki jih delamo vsi. Vendar pa je pri pisanju besedil meja tolerance nižja.
Vsi se poskušamo izogibati slovničnim napakam odkar smo zaključili osnovno šolo. Preprosta pravila lahko naredijo slovnico našega zapletenega jezika jasnejšo. Le poznati jih moramo.
Vejice, bistvo vseh ločilnih napak, so veliko bolj problematične. Nekateri ljudje ločujejo vejice glede na premor pri dihanju in ne glede na zgradbo in strukturo povedi. Tekstopisec si takšnih zmot ne more privoščiti predvsem zato, ker bi bil izpostavljen veliki naključnosti med tipkanjem tisočih znakov.
Dejansko pa zmore večina tekstopiscev zlahka uporabljati jezik in ustvarjati popolnoma pravilna besedila. Najpogosteje se srečujemo z jezikovno nerodnostjo, na primer v obliki pleonazmov ali sintaktičnih napak.
Čeprav so to napake na katere ljudje pogosto zamižijo, moramo od tekstopisca zahtevati, da je natančen ali vsaj, da je pozoren in se izogiba nesporno napačnim odklonom. Primarno orodje v našem poklicu je besedilo – ta pa prinaša dobiček kadar je najvišje kakovosti.
Kako se izogniti jezikovnim napakam?
Obstaja več načinov. Priporočamo veliko branja knjig. Pravzaprav verjamemo, da brez branja nimamo potenciala za strokovno pisanje.
Nemogoče pa se je izogniti vsem jezikovnim napakam. Nastanejo lahko zaradi:
- ohlapne in neodobrene razlage (namen ločil je zagotoviti berljivost besedila, zato lahko nevede upogibate določena pravila)
- nevednosti (ki velja za vsakega človeka). Verjamemo, da je najpomembneje podreti lastne ovire in ego, da bi lahko bolje analizirali ustvarjena besedila. Morda boste presenečeni koliko dvomov se poraja zaradi uporabe slogovnih sredstev ali konstrukcije stavka
A to je le ena stvar. Ustvarjanje privlačnih vsebin je druga. Ali lahko nekoga, ki piše vse pravilno imenujemo tekstopisec? Ali lahko gremo korak dlje in se pustimo zapeljati trditvi, da je pisanje neprivlačnih vsebin samo po sebi napaka? Odgovor na to vprašanje prepuščamo vam.
Napačna struktura besedila
Napake pri pisanju besedil se nanašajo na strukturo besedila. Lahko jih poslabšajo trenutni standardi indeksiranja.
Algoritmi iskalnikov se nenehno posodabljajo. Besedila, ki so bila pred desetletjem dobičkonosna so danes lahko brez pomena. Ali to pomeni, da je Google spremenil svoj odnos do nekaterih vrst vsebine? Tako je!
Seveda govorimo tukaj o Pandi (iskalni algoritem), ki že od leta 2011 “požira” vsebine nizke kakovosti. Pogovorno rečeno, ta algoritem prepoveduje besedila, ki “kar mečejo” ključne fraze vse na okoli.
Presežek ključnih besed je ena najbolj resnih napak pri pisanju besedil. Povzroči nižjo pozicijo in slabši učinek.
Google promovira zanesljive in pregledne članke, ki odgovarjajo na uporabniška vprašanja z zagotavljanjem znatne vrednosti. Zato je boj za najvišje pozicije težak in dolgotrajen. Kakršni koli “pametni” poskusi zaobiti algoritme verjetno ne bodo uspešni. Pisanje besedil je morda še vedno povezano z magično uporabo ključnih fraz, vendar se je učinkovita vsebina že več let usmerja na različne poti.
Če vaše podjetje ustvarja edinstvene vrednote ali nudi storitve na visoki ravni se o tem ne bojte obvestiti svojega občinstva. Deljenje strokovnega znanja je najbolj zanesljiv način za predstavitev vaše ponudbe. Kot pravi modri aforizem: vedno je igrajte pošteno kadar imate zmagovalne karte.
Pomanjkanje strategije
Zadnja vendar ne najmanj pomembna je natančna strategija pisanja besedil.
Kot smo že ugotovili imajo besedila naročena pri piscu določeno predpostavko. Gradnja prepoznavnosti blagovne znamke, vsebinska vsebina za SEO ali neposredna predstavitev ponudbe – to so različni marketinški cilji, ki zahtevajo vsebino z različno specifičnostjo.
Google promovira zanesljive in pregledne članke, ki odgovarjajo na poizvedbe uporabnikov z zagotavljanjem pomembne vrednosti.
Slogani morajo biti kratki in privlačni medtem, ko morajo biti prodajna besedila neposredna, prepričljiva in privlačna. Specializirani in strokovni članki zahtevajo prilagajanje informacij na raven znanja prejemnikov. Hkrati opisi izdelkov združujejo objektivnost z jezikom koristi. To so preprosta pravila znana vsem, vendar je izvedba omenjenih smernic večji problem.
Na primer, da je naša ponudba je usmerjena k izobraženim podjetnikom, ki jih odlikuje visoka ozaveščenost o promocijskih aktivnostih na internetu. Bilo bi netaktno, če bi preveč poenostavljali ali lakonično pristopili k obravnavanim temam.
Poleg jezikovnih napak in strukture besedila je vsebina včasih predolga, nerazumljiva ali popolnoma neskladna z marketinškimi predpostavkami. Zato je vredno začeti sodelovanje s tekstopiscem, ki bo podal pripombe na vašo strategijo in pojasnil posebnosti vsebine, ob tem pa upošteval ciljne skupine in poslanstvo podjetja. Besedila morajo dosledno izpolnjevati naloge kar pa v nasprotju s pričakovanji ni tako enostavno.
Povzetek
- Pisanje besedil je marketinško orodje, ki na različne načine prispeva k povečanju prodaje.
- Verjamemo, da najpogostejše napake vključujejo slabo prilagajanje besedila namenu, nepravilno strukturo in amatersko predstavitev vsebine. Vsi trije dejavniki negativno vplivajo na učinkovitost in poslovni potencial besedila.
- Bodite pozorni na napake pri pisanju besedil in jih odpravite. Te napake vedno hodijo z roko v roki z nepoznavanjem problemov pisanja besedil. Opazovanje učinkov in sklepanje zaključkov sta dejavnosti, ki prinašata večje dobičke. Prav tako omogočata, da prejemniki vašo podjetje obravnavajo kot bolj strokovno.
Dodaj odgovor