Zgodovina pisanja besedil – kako se je poklic razvijal?

Kazalo

Pisanje besedil je v zadnjih letih pridobilo veliko priljubljenost kar je naravna posledica razvoja digitalnega marketinga. Čeprav je do razcveta prišlo šele pred kratkim se potencial razvija že vrsto let. Namen naslednjega članka je, da vas seznani z zgodovino pisanja besedil.

Zgodovina pisanja besedil – začetki

Da bi razpravljali o tako vzvišeni temi kot je zgodovina, moramo najprej natančno opredeliti koncept pisanja besedil za oglaševanje.

Pisanje reklamnih besedil je poklic, ki ponuja širok nabor storitev. Ta pa obsegajo ustvarjanje profesionalnih vsebin za izvajanje marketinške strategije naročnika.

Z drugimi besedami – to je naložba, ki prinaša dobiček v določenem pogledu. S tem v mislih moramo priznati, da zgodovina ni preveč oddaljena, kaj šele “čisto” pisanje za internet.

V nadaljevanju bomo poskušali predstaviti splošen zgodovinski oris, ki je sploh privedel do razvoja tega poklica.

Razvoj pisave – pred 5000 leti

Za ustvarjanje besedil potrebujemo najprej vire za ta poklic. Seveda je osnovno orodje pisanje. Strokovnjaki trdijo, da se je pisanje  najhitreje razvilo med Sumerci okoli leta 3500-3000 pr. n. št.

To je bila prva razvita civilizacija, ki je uporabljala določene simbole. Ta družba je živela v južni Mezopotamiji, ki je bila ena najboljših regij glede življenjskih pogojev. Menda ni bilo ničesar, kar bi preprečilo Sumercem, da začnejo zgodovino pisanja.

Kushin plošča
Najstarejša glinena plošča na svetu. Podatek je iz njega delno obnovljen, njegova interpretacija pa je dokaj natančna. Zahvaljujoč prevodu lahko preberemo: 34.813 litrov ječmena je bilo v 37-mesečnem obdobju dostavljenih javnemu uslužbencu Kushimi, ki je odgovoren za proizvodnjo piva v Ishtar templju v Uruku.

Širitev v Indiji – pred 3800 leti

Čeprav je bila naslednja prelomnica razširitev pisanja v Evropo, je vredno omeniti Indijo – ta država je ustvarila obsežno vsebino za verske namene.

Vede (knjiga oz. zapisi), ki so bile takrat osnova, so popolni primer. Čeprav se danes debela knjiga večinoma povezuje z Biblijo, so bile Vede šestkrat večje od nje.

Zgornje informacije so vsekakor osupljive, vendar je vzhodna Azija določala tempo v mnogih drugih verskih knjigah, zlasti v obdobju Brahmana. Omenimo kanonične Upanišade (pomožna besedila za tehnike meditacije) ali Pańcatantro (velika zbirka pravljic).

Zgodovina pisanja reklamnih besedil – razvoj

Kot lahko vidite je nemogoče izpustiti starodavno Azijo, če razpravljamo o zgodovini pisanja besedil. Pisci v starodavni Aziji so ustvarili izjemno obsežno vsebino. Vendar pa je revolucija, ki je drastično povečala dostopnost vsebine in pisanja, šele prihajala.

Izum tiska – pred 500 leti

To je petnajsto stoletje – kljub “temnim” stoletjem v Evropi je vedno več izjem glede nepismenosti medtem, ko velika dela prihajajo na dan. Tak primer sta dobro znani Dantejeva Božanska komedija in Pesem o Rolandu.

Prva natisnjena knjiga je Gutenbergova Biblija, ki je ugledala luč sveta leta 1455. Vendar pa je treba upoštevati, da se je popularizacija tiskanja odvijala počasi. Kljub temu pa danes te tiskovine predstavljajo spise izjemno visoke zgodovinske vrednosti.

Najzahtevnejše faze so za nami – od takrat je bil skoraj ves material svetu predstavljen v tiskani obliki. Bilo je le vprašanje časa, kdaj bo komercialna vsebina dosegla širše občinstvo.

Johannes Gutenberg.
Johannes Gutenberg, ustvarjalec prve tiskarske metode na svetu.

Razvoj interneta in širjenje vsebine – do sedaj

Čeprav smo na kratko opisali 5.000 let zgodovine razvoja pisanja, se dejanski dogodki pisanja dogajajo pred našimi očmi kot sestavni del človeškega razvoja.

Se sliši vzvišeno? Tako naj bi bilo. Ljudje se že tisočletja spopadajo s pomanjkanjem informacij – ni bilo Wikipedije, ni bilo Googla in ni bilo na voljo dovolj knjig. Vendar je od 90-ih let prejšnjega stoletja drastična širitev pisanja na internetu povzročila, da se trenutni algoritmi iskalnikov borijo s presežkom neuporabne vsebine. Pisanje besedil je predmet zelo goste kakovostne filtracije, ki prejemnikom zagotavlja le zanesljive in visokokakovostne tekste.

Dosegli smo fazo v kateri vsako uporabnikovo povpraševanje ali vprašanje najde odgovor v obsežni in zanimivi vsebini. Čeprav je Google nekoč posvečal pozornost ključnim besedam in ključnim besednim zvezam v besedilu, danes upošteva na stotine še drugih dejavnikov. Zato se je specifičnost pisanja besedil v zadnjih letih znatno spremenila, spremembe pa še vedno prihajajo – vedno hitreje.

Povzetek

  1. Zgodovina pisanja besedil sega tisoče let nazaj, čeprav se je nenaden razcvet zgodil nedavno. Rezultat je bil nastanek poklica kot ga poznamo danes.
  2. Pred mnogimi leti je bila knjiga znak bogastva. Danes izvajamo strateške in zahtevne akcije, da predstavimo svojo vsebino najširši skupini uporabnikov.
  3. Zadnja leta so pokazala, da je pisanje besedil poklic, ki je ves čas v spremembah. Ravno zato je nemogoče napovedati prihodnost.
  4. Zaradi zgoraj omenjenih dejstev verjamemo, da je ta opis zgodovine pisanja besedil podoben članku o razvoju mobilnih telefonov … objavljenem v 90-ih! Svet se vrti naprej in pred nami je veliko vprašajev.

Na nas – tekstopiscih je, da skrbno opazujemo vse trende in se prilagajamo trgu, da naša vsebina prinaša največje koristi našim strankam.

Marjetka Rojec

Marjetka je pisateljica po duši in po srcu. Kreativna in nemirna oseba, ki vedno išče nove izzive. Je izkušena pisateljica, ki piše za lokalni časopis, besedila za prireditve in dogodke, izdala je nekaj otroških knjg in pesmi, izkušnje pa ima tudi z upravljanjem spletne trgovine. Odlično se izraža na papirju in zelo rada bere. Njena paleta interesov je raznobarvna in široka, kateri ni videti konca. Je del hitro rastoče ekipe Content Writer, kjer vam je na voljo za vsa vprašanja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Novo na blogu

05.10.2024 Marketing
03.10.2024 Vsebinski marketing
01.10.2024 Vsebinski marketing
30.09.2024 Vsebinski marketing
29.09.2024 Vsebinski marketing
28.09.2024 Vsebinski marketing
27.09.2024 Vsebinski marketing
26.09.2024 Vsebinski marketing
25.09.2024 Vsebinski marketing

Profesionalna poslovna besedila

Naroči vsebine

Postanite tekstopisec

Kariera

Tečaj pisanja besedil