Meta opis in meta naslov – kako ju ustvariti?

Meta opis in meta naslov sta dva opisa, ki se pojavita v iskalnikih. Spodbujata vstop na spletno stran in posredno povečujeta pozicioniranje. V nadaljevanju bomo natančno pogledali kako ustvariti meta opis in meta naslov, da dosežemo najboljše rezultate.
Meta opis – besedilo, ki pritegne uporabnike
Ne glede na to, ali optimiziramo podstran, domačo stran ali članek – lahko spremenimo meta opis, ki se pojavi v iskalniku. Ta ima en osnovni namen in sicer prepričati uporabnike, da obiščejo spletno stran.

Že nekaj časa ne velja več, da količina ključnih besed v meta-opisu formalno ne vpliva na uvrstitev. Vendar pa privlačna besedila izboljšajo stopnjo klikov (CTR), kar se pomembno odraža v višjem organskem prometu.
Omejitev dolžine meta opisa je +/– 156 znakov.
Če presežemo to število bo Google samodejno skrajšal besedilo z končnim dodajanjem treh pik. Nekateri vtičniki, kot je YoastSEO, imajo zgornjo mejo za samodejno vidljivost.
Kakšne so značilnosti učinkovitega meta opisa?
- Privlačnost – jasno povejte uporabnikom. Kaj bodo pridobili, ko obiščejo vašo spletno stran? Glede na primer odgovorite na vprašanja, kot so “Kaj se boste naučili?”, “Kaj boste vedeli?”, “Od česa boste imeli koristi?” itd.
- Neposrednost – opis mora biti naslovljen na uporabnika, tj. pri ustvarjanju vsebine uporabljajte samo “vi”! Veliko ljudi naredi napako s tem, da je besedilo preveč informativno. Ima samo 156 znakov, zato morate v teh številkah uporabnike spodbuditi k obisku vaše spletne strani. Vsa vsebinska vsebina in težki izrazi imajo svoje mesto v članku ali podstrani.
- CTA (Poziv k akciji – Call To Action) – Da bi povečali učinkovitost konverzije, pozovite svoje občinstvo k akciji. Besede kot so “Vstopite!”, “Izvedite več!”, “Preverite!”, se morda zdijo nepomembne pri “goli” analizi, vendar resnično pritegnejo uporabnike.
Razen tega nekateri ljudje predlagajo vključitev ključnih besed v meta opis. Tudi to je pravilen pristop, saj tak postopek samodejno izboljša zanesljivost in jasnost besedila. Če je vaša fraza “moški čevlji”, je značilnost dobrega opisa, da bo vključeval frazo “moški čevlji”.
Meta naslov – dober naslov je osnova
Medtem ko opis pritegne občinstvo nam naslov jasno pove o čem govori članek ali podstran. To je posledica dejstva, da ima meta-naslov +/- 75 znakov kar pomeni, da nimamo veliko manevrskega prostora. Je pa dovolj, da se prilega naslovu besedila s kratkim CTA, kot je “Preverite!”, “Poglejte!” ali splošnim imenom strani.

Zato imamo običajno dve možnosti: naslov + CTA, ali naslov + ločilo + ime spletne strani. Raje imamo prvo možnost predvsem zato, ker se lahko ime spletne strani vidi kot povezava.
Meta naslov običajno vsebuje ključno besedno zvezo saj je naravni del naslova. Nekateri viri predlagajo, da bi se vsaka beseda začela z veliko začetnico in bi s tem pritegnili več pozornosti uporabnika. Sicer je to je redka praksa, ki pa se lahko še vedno izkaže za učinkovito in s tem izstopate iz konkurence.
Meta-tekst - FAQ
Odgovarjamo na najpogostejša vprašanja v vezi z meta-naslovi in meta-opisi.
To je vsebina prikazana v iskalnih rezultatih. Meta-naslov je zgornji zapis, meta-opis pa je spodnji.
Dolžinska omejitev za meta-naslov je približno 75 znakov medtem, ko je za meta-opis približno 156 znakov. Končni rezultat je odvisen od širine uporabljenih črk (na primer, črka “R” zavzame več prostora kot črka “I”).
Google sam ocenjuje ali bo uporabil meta oznako ali prikazal del vsebine, ki bo ustrezen za uporabnikovo poizvedbo. Zaradi tega meta-naslov in meta-opis ne bosta vedno prikazana – tudi če sta v popolnem zapisu. To je običajen postopek in vam ne ne povzroča skrbi. Samodejna ocena algoritmov pomeni, da nimamo veliko manevrskega prostora razen, da preprosto izpolnimo meta-besedilo.
Uradno meta-teksti ne prispevajo k izboljšanju SEO rezultatov. Vendar pa ne pozabite, da se uporabljajo za spodbujanje obiskovalcev, da obiščejo vašo spletno stran. Posledično višja stopnja obiskovalcev vodi do povečanja organskega prometa.
To ni nujno obvezno. Če polje pustimo prazno si bo iskalnik sam “izposodil” ustrezen del besedila. Vendar pa je vredno, da to storimo sami, da razvijemo najbolj spodbudna besedila, katera bodo uporabnike pripeljala k obisku spletne strani.
Povzetek
- Meta opis in meta naslov sta opisa, ki se prikažeta v iskalnikih.
- Privabita pozornost in spodbujata uporabnike, da obiščejo spletno stran.
- Čeprav že dolgo nista pomemben dejavnik razvrščanja, izboljšujeta CTR, kar pa posredno vpliva na pozicioniranje.
- Meta naslov in meta opis sta besedili, ki sta ustvarjeni izključno za uporabnike. Zaradi tega je pomembno, da sta pregledna in privlačna.
Dodaj odgovor