Kaj je oglaševalski slogan in kako ga ustvariti?
Reklamni slogan je učinkovito marketinško orodje dokler je premišljen in edinstven. Znatno olajša gradnjo prepoznavnosti blagovne znamke, zato se je vredno potruditi za profesionalen slogan. V naslednjem članku boste izvedeli, kaj je reklamni slogan in katerim smernicam je potrebno slediti pri njegovem ustvarjanju.
Kaj je oglaševalski slogan?
Oglaševalski slogan je kratek niz besed, ki se identificira z blagovno znamko in je namenjen utrjevanju prepoznavnosti med potrošniki.
Odlikuje ga jedrnata struktura in domiselna vsebnost besed, ki ima en osnovni cilj – trajno obstati v spominu bralcev, poslušalcev. Reklamni slogani so ustvarjeni zaradi dejstva, da si ljudje zelo dobro zapomnijo določene izraze, kar jim omogoča učinkovito povezovanje sporočila s svojimi potrebami.
Kot posledica tega uporabniki povezujejo blagovno znamko s ponudnikom, kar za slednjega pomeni prednost pri trgovanju med številnimi konkurenti. Vendar pa mora biti slogan primeren, da dosežemo želeni učinek. Preverimo kako ustvariti oglaševalski slogan.
Ustvarjanje oglaševalskega slogana – pravila
Omenili smo že, da mora biti slogan jedrnat in izviren, da si ga prejemniki zapomnijo. Vsebina naj odraža značaj blagovne znamke in kot prvo informira o njenih dejavnostih, lastnostih.
Zanimivo je, da se je oglaševalski slogan v zadnjih letih spremenil v svoji specifičnosti. SEO vnosi tako nastajajo vedno pogosteje – vsebujejo ključno besedo, za katero je spletna stran pozicionirana. Kljub temu lahko slogan ustvarimo na tri načine.
Informativni slogan
Trenutno je najbolj priljubljena vrsta zaradi svoje praktične narave, ki se dobro ujema z načeli SEO. Poleg tega ne zahteva veliko ustvarjalnosti, predvsem zato, ker nimamo veliko izbire.
Informativna slogana sta: „Cleaning24 – profesionalno čiščenje oken” ali „HairStyle – vedno na voljo frizer iz Ljubljane”.
Takšni slogani bodo delovali za mala in lokalna podjetja, niso pa primerni za podjetja, ki nameravajo voditi obsežno kampanjo za prepoznavnost na domačem trgu.
Kreativen slogan
To je tip slogana, ki lahko prodre v misli potrošnikov. Čeprav ne nosi veliko informacij o podjetju, prisili prejemnike k razmišljanju in spodbudi razumevanje ter trajno povezavo z blagovno znamko. Tako kot pri informativnih sloganih – ti ne potrebujejo biti izvirni, ampak se včasih med njimi pojavijo pravi biseri.
Kreativni slogani so „HealthThings – Vaše življenje, Vaša izbira” ali nekoliko manj izvirno „FitMed – dieta, ki je okusna in oblikuje vaše razpoloženje”.
Zadnji primer kaže, da vas nič ne preprečuje pri združevanju iznajdljivega slogana z informativno funkcijo. Ta mešana kombinacija je osnova najučinkovitejših sloganov za podjetja.
Ritmičen slogan
Zelo redek tip slogana, ki zahteva veliko ustvarjalnosti in vokalne podpore. Uporabljajo ga le največja podjetja, ki svojo ponudbo promovirajo preko medijev, kot sta televizija ali radio. Čeprav je treba izpolniti več pogojev so učinki neverjetni.
Eden najbolj znanih ritmičnih sloganov je: „I\’m lovin\’ it!”.
Kadarkoli naletimo na podobne slogane jih vedno poustvarimo v ritmu, ki ga narekuje oglas. Glasba je najboljše orodje za pomnjenje vsebine. Zelo dober primer so mladinci, ki se nikakor ne morejo pripraviti na izpit, lahko pa odlično pomnijo besedila najbolj priljubljenih pesmi.
Ne pozabite pa, da ni vnaprej pripravljene recepture za oglaševalski slogan. Ustvarjalni slogan vedno postavlja novo pot, zato kopiranje prejšnjih rešitev ni opcija. Seveda je smiselno preučiti različne slogane za dodaten navdih, vendar mora biti vsebina na koncu individualno prilagojena naravi podjetja.
Povzetek
- Kaj je oglaševalski slogan – to vedo vsi. V praksi pa je ustvarjanje učinkovitega slogana stvar kreativnosti in možganske nevihte, ki nam omogoča izbrati enega izmed mnogih izvirnih “kandidatov”.
- Reklamni slogani so značilni po kratki in privlačni obliki, katerih namen je graditi prepoznavnost blagovne znamke med prejemniki.
- Čeprav so nekateri slogani bolj praktični, so drugi bolj domiselni – idealni slogani so tesno povezani z naravo podjetja, njegovim promocijskim kanalom in investicijskim potencialom.
Ali želite povečati poslovne rezultate v svojem podjetju s pomočjo učinkovitega reklamnega slogana? Oglejte si našo ponudbo.
Dodaj odgovor